fredag, 29 mars, 2024
fredag, mars 29, 2024

Gammelmedia fortsätter tappa i räckvidd

Nästan alla svenska dagstidningar tappar läsare, visar en ny undersökning från Orvesto Konsument. Dagens Nyheter och Aftonbladet når numera färre än 500 000 läsare för första gången någonsin.

Det fortsätter att gå bakåt för svensk dagspress. Nästan alla svenska dagliga papperstidningar tappar i räckvidd, visar en ny undersökning från Orvesto Konsument, rapporterar Dagens Media.

Tyngst går det för Göteborgs-Posten som tappade 23 procent av sina läsare mellan 2018 och 2019. Den skattefinansierade vänstertidningen Dagens ETC tillhör också de stora förlorarna.

Bland de nationella tidningarna sticker Dagens Nyheter och Aftonbladet ut som förlorarna. Båda tappar ungefär 15 procent av sin räckvidd och når numera för första gången någonsin färre än 500 000 personer.

De enda papperstidningarna som ökar sin räckvidd är vissa editioner av gratistidningen Mitt i.

Senaste